رمضان به سرعت در شتاب است.

هوالمحبوب

از چه بگویم. از درد زمانه یا از قصه تنهایی آدمها. از آرزوهایی که عقیم میمانند یا .... در این میان شتاب رمضان برای اتمام دهه اول خیلی زیاده. چرا  همیشه خوبها آروم میان بی رنگ میمونن و بی صدا میرن.درست مثل ماه  رمضان. چقدر بارها از لذات معنوی ماه  رمضان شنیدیم و هنوز درکش نمیکنیم. مثلا آیا به این فکر کردیم که چرا هی میگن رمضان ماه میهمانی خداست. کدم مهمونی کدوم خونه؟ کدوم یک از ما اینو درک کرده. عزیزی میگفت: میدونید چرا ما لذات معنوی رو درک نمیکنیم. برای اینکه دنیامونو محدود کردیم و محدود زندگی میکنیم. مثل بچه در شکم مادر که هر چه بهش بگن بیرون از شکم مادر خورشید ماه ستارگان شب و روز است یه این همه نعمت هست و اون بعد ها درک میکنه ما هم مثل اونیم. ولی یه تفاوتی با اون  بچه در شکم مادر داریم و اون اینکه اون بچه بعد از درک این دنیا ازش استفاده میکنه  ولی ما بعد از درک همه لذت های معنوی که چه ها  را ازدست دادیم دیگه نمیتونیم ازشون استفاده کنیم.خدا کنه تا آدم نشدیم این دنیا به ما رو نکنه.

والسلام

۱۷ شهریور ۱۳۵۷ (جمعه سیاه)

۱۷شهریور مکرر عاشورا و میدان شهدا مکرر کربلا و شهدای ۱۷شهریور مکرر شهدای کربلا و مخالفان ملت‌ها مکرر یزید و وابستگان او هستند. امام خمینی (ره)


با گسترش دامنه انقلاب و تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف دولت جمشید آموزگار مجبور به استعفا شد و محمدرضا شاه، جعفر شریف امامی را که از سران فراماسونری و 15 سال رییس مجلس سنا بود به قصد کنترل اوضاع ، مأمور تشکیل کابینه جدید کرد. رژیم شاه با این تغییر و تحول و اعلام سیاست آشتی ملی و احترام به روحانیت، سعی داشت اوضاع را کنتر ل کرده و از خشم و نفرت عمومی بکاهد؛ اما، هوشیاری حضرت امام خمینی (ره)‌ باعث شد که ایشان طی پیامی خطاب به ملت ایران نقشه رژیم را رسوا و مردم انقلابی را بیش از پیش آگاه و خروشان نمایند. به این ترتیب در ۱۳ شهریور ۱۳۵۷ که مصادف با روز عید فطر بود راهپیمایی تاریخی و عظیمی برپا شد. این تظاهرات در روز ۱۶ شهریور ماه بار دیگر تکرار شد و در بین مردم اعلام شد که صبح روز بعد، یعنی ۱۷ شهریور ماه در میدان و خیابان ژاله (شهدا) تجمع صورت خواهد گرفت.
در اولین ساعات جمعه ۱۷ شهریور ماه، رژیم شاه توسط ارتشبد غلامعلی اویسی فرماندار نظامی تهران اعلام حکومت نظامی کرد؛ اما مردم در میدان ژاله (شهدای کنونی)‌ تجمع کردند و ناگهان با دیدن تانک‌ها و زره‌پوش‌های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت نظامی غافلگیر شدند. مأموران مسلح پس از چند بار اخطار از زمین و هوا جمعیت را ناجوانمردانه هدف رگبار قرار دادند و مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. عده زیادی از مردم در این روز توسط دژخیمان رژیم به شهادت رسیدند، اما این حادثه نقطه عطفی جهت افزایش خشم و اعتراض عمومی مردم و رسوایی بیش از پیش رژیم گردید و در تاریخ ننگین ستم‌شاهی به عنوان جمعه سیاه و جمعه خونین برای همیشه باقی ماند.

اعجاز ذکر قنوت(ربنا اتنا....)

هوالمحبوب

کسی که هم دنیا را میخواهد و هم آخرت را  قسمت اصلی آیه 201 سوره بقره را بخواند.

التماس دعا.

رمضانی دیگر

بنام خدا

سلام

همیشه انتخاب با خودمون بوده ، راست یا چپ ، دنیا یا آخرت ، و روزه داری یا بی تفاوتی !. چقدر قشنگ خدا گفته : همه چیز را زوج زوج آفریدیم بلکه پند گیرید. از ماه رمضون هم دو جور میشه بهره برد ، میتونی از همه چی دل بکنیو فقط یه خدا نزدیک شی ، و هم میتونی عین بقیه ی آدما یا مثل سالای پیش سه شب گریه کنی و الهی العفو بگی به این امید که خدا از سر تقصیراتت بگذره. این دو راه زمین تا آسمون فرق دارن ، اگه میخوای روش دومو انجام بدی که معلومه آخرش چی میشه ! تا یه مدت داغیو گناهی انجام نمیدی چون تازه طلب استغفار کردی ، اما بعد یه مدت دوباره همه چی یادت میره تا زمانی که شب قدر سال بعد برسه و دوباره بگی الهی العفو !. اما راه اول ، انقدر شیرین و لذت بخشه که نمیشه توصیفش کرد ! ، فقط با یه مثال فرق این دو راهو میگم : میتونی یه تخت سنگ باشی ، یا یه باغ !. خدا بارون رحمتشو فرو میریزه ، جایی که هم باغ وجود داره هم تخت سنگ ، بارونه خدا گرد و خاک روی سنگ رو میشوره ، تخته سنگ پاک پاک میشه ، جوری که انگار تاحالا هیچ وقت گرد و خاکی روش نشسته. اما بعد یه مدت دوباره طوفان میشه و تخت سنگ میره زیر غبار. اما یه باغ وقتی که بارون میباره جوون میگیره ، انگار دوباره زنده میشه ، میشه یه گلستان ، گلستانی که اگه همیشه ازش مراقبت کنی بهت میوه و گلهای تازه میده.حالا میتونی توو این ماه هم نقش یه تخت سنگو بازی کنی و هم یه باغ ، به جفتشون یه اندازه بارون میباره ، اما به نظرت کدومشون بیشتر بهره میبرن؟

پیامبر اکرم (ص) : رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.

(بحار الانوار،ج93،ص342)

ایشالا  روزه و نمازای هممون مغفرت و رحمت خدا رو سبب شه16.gif...

یا حق

دوستان عزیزم منتظرنظرات شمادر وبلاگم هستم!

شاید این جمعه بیاید شاید

ندبه خوانیم تو را هر سحر آدینه تو کدام آینه ای ؟ صل علی آیینه تو کدام آینه ای ، ای شرف الشمس غریب که زد از دوری دیدار تو چشمم پینه از همه آینه ها چشم رها کرده تری می زنند آینه ها سنگ تو را بر سینه لوح محفوظ خدا! آینگی کن یک صبح که جهان پر شده از آتش و کفر و کینه در همه آینه ها نام تو را کاشته ایم ندبه خوانیم تو را هر سحر آدینه. التماس دعا از همه